Kolekcja kreatywna 2013 "Paleta br±zu i miedzi"
Trzecia edycja kolekcji kreatywnej zespołu Wytwórni Antidotum to zarówno wyzwanie "malarskie", w którym autorzy eksploruj± paletę kolorów, jak± uzyskać można pracuj±c w miedzi i br±zie z zastosowaniem emalii i fakturowych aplikacji, jak i złożone zadanie konstrukcyjne. 

Stały  motyw dla kolekcji kreatywnych, a więc wyposażenie użytkownika w możliwo¶ć przeplatania motywów dekoracyjnych różnych autorów, tym razem zrealizowany został dzięki precyzyjnie zaprojektowanej i wykonanej metodzie ł±czenia elementów. Podstaw± jest tu kształt przełamanego trapezu, przyjęty jako moduł kompozycji. Zestaw składa się z mniejszych i większych modułów: mniejsze elementy, pozbawione dekoracji, stanowi± ogniwa, dzięki którym można dowolnie wydłużać naszyjnik, bransoletkę lub kolczyki. Większe elementy s± no¶nikami dekoracji. Trapezy ł±cz± się ze sob± za pomoc± pętelek ze stalowego drutu, nakładanych na stalowe kulki z gwintem, montowane do bazy przy pomocy sztyftów. Konstrukcja ta zachowuje elastyczno¶ć pozwalaj±c± na dostosowanie się łańcucha do kształtu dłoni i szyi.  

Modułowo¶ć kolekcji zakłada możliwo¶ć  dobrania elementów w ramach serii zaprojektowanej przez jednego autora, lub zestawienie wybranych elementów z różnych zbiorów. Ich wspólnym mianownikiem jest paleta barw, jak± potrafi± mienić się traktowane ogniem br±z i miedĽ: od czerwieni, po fiolet, oraz niebieskie i zielone refleksy. Dopełnieniem kompletu jest pier¶cionek: w tym przypadku wybierać możemy między różnymi zdobieniami obr±czek, do których doł±czyć można barwiony płomieniem moduł trapezu. 

Projektanci:
Remigiusz Gajda
Dorota Górecka
Błażej Prokopiuk
Karolina Pruk
Maria Taubert
Alina Tyro-Niezgoda
Nadzór techniczny: Remigiusz Gajda
Nadzór artystyczny: Paulina Tyro-Niezgoda
Zdjęcia kolekcji: Alina Tyro-Niezgoda, Paulina Tyro-Niezgoda.

 
 

Kolekcja kreatywna powstaje co roku, jako wynik zajęć kreatywnych, prowadzonych w Wytwórni Antidotum przez Paulinę Tyro-Niezgoda, absolwentkę ASP Warszawa.Jest to praca zespołowa - od koncepcji do końcowego szlifu gotowych elementów - zawieraj±ca jednak w sobie indywidualne piętno każdego z twórców. W procesie kształtowania ostatecznej formy ważn± rolę gra także użytkownik, który dokonuje wyboru i ł±czenia elementów zgodnie z własnym gustem i potrzebami. Modułowo¶ć kolekcji daje możliwo¶ć jej dalszego rozwoju i rozbudowy, a konceptualne podej¶cie do projektu daje twórcom szansę na użycie niczym nie skrępowanej fantazji.